Plattdüütsch höört to Hamborg un nu ok to dat Immanuel-Kant-Gymnasium

De plattdüütsch Spraak is en uroolt Kulturgoot, un dat mööt wi plegen. Plattdüütsch schall leven un mutt höört un snackt warrn. Eshika vun de föffte Klass, Wilhelmine, Elif und Lotta vun de sösste  Klass snackt villicht noch nich so goot Platt, aver lesen köönt se dat bannig goot.

No vele Johr hett dat Immanuel-Kant- Gymnasium mal wedder mitmookt bin Vorlesewettstriet „Jungs un Deerns leest Platt“. 1999 is Plattdüütsch in de „Europäische Charta der Regional- oder Minderheitensprachen“ upnahmen worden. Ok dorüm gifft sik Hamborg Möh, dörch düssen Leeswettstriet „Jungs un Deerns leest Platt“ de plattdüütsch Spraak ünner de Arms to griepen.

Dat Immanuel-Kant-Gymnasium, nimmt siet letzt Sommer düsse Upgaav eernst  und hett en Plattdüütsch-AG in´t Leven rööpt. Unner Leid vun Fro Hoyer hebbt sik söven Kinners truet, dor mittomoken. Corona hett us wohl en beten utbremst, aver Platt kann en ton Glück ok ganz neemodsch in en Videokonferenzruum snacken un öven.

Aber bevor ji  ophört  to leesen, schreev  ik  lever  op  Hochdüütsch wieter!

Ich hoffe, Sie konnten, bzw. du konntest verstehen, was da geschrieben steht?! Falls nicht, hier in Kürze noch einmal alles auf Hochdeutsch:

Seit 1999 steht Plattdeutsch auf der Europäischen Charta der Regional- und Minderheitensprachen. Hamburg hat sich verpflichtet die plattdeutsche Sprache zu fördern und initiiert auch deshalb den plattdeutschen Lesewettbewerb „Jungs un Deerns leest Platt“.

Nach vielen Jahren hat das Immanuel-Kant-Gymnasium bei diesem Wettbewerb wieder mitgemacht. Seit Sommer 2020 gibt es nämlich eine Plattdeutsch-AG am IKG unter der Leitung von Frau Hoyer. Gestartet ist die AG mit knapp 10 Kindern. Als Corona im Dezember 2020 alle ins Homeschooling schickte, wurde eben in einem Videokonferenzraum „Plattdeutsch“ weiter Platt „gescnackt“ und gelesen.

Homeschooling und Hybridunterricht ließ die AG-Größe leider schrumpfen. Eshika (5a), Wilhelmine (6b), Lotta und Elif (beide 6c) blieben aber dabei und übten „bannig“ für den plattdeutschen Lesewettbewerb, der in diesem Jahr pandemiebedingt leider nicht im Ohnsorg-Theater ausgetragen werden konnte.

Netterweise ist NDR 90,3 kurzfristig eingesprungen, ließ sich MP3 Versionen von allen Teilnehmer*innen zusenden und wählte sechs der besten Leser*innen aus, deren Lesung nun noch einmal vom NDR ganz professionell aufgezeichnet wird.

Elif vom IKG gehört zu den Glücklichen! Am 20.6. um 9 Uhr kann man Elif nun im Radio Platt lesen hören. Falls man die Sendung verpasst, gibt es hier natürlich auch eine Hörprobe. Viel Spaß beim Reinhören und Glückwunsch an alle vier Schülerinnen des IKG, die mit einer Urkunde und einem Preisgeld durch die Behörde ausgezeichnet wurden.

Wi graleert Elif ober ok all uns anner Schoolkinner, de leest hebbt un freut uns al op den nächsten Vorleeswettstried!

(Anke Hoyer)